Har inte bloggat på evigheter känns det som

och vad beror då det på?

En MASSA saker. Främsta anledningen är väl helt enkelt att jag har varit SÅ trött.

En annan är att jag varit nervös inför skolstart (för mig) och förskolestart för barnen samt att min mens lyst med sin frånvaro. Jag vill verkligen inte ha ett barn till,just nu. Tog ett test imorse och det visade ingenting så nu kan jag lugnt invänta den försenade mensen. 

Skolveckan kunde ju ha börjat bättre då sonen blev sjuk min första skoldag. Sedan blev jag sjuk. Så kan det gå. Det verkar fungera toppen på förskolan nu, när sonen har lillasyster där. Troligtvis var det precis vad han behövde.

Det kommer mycket roliga funderingar och utläggningar ifrån min son nu. Tyvärr glömmer man ju bort de om man inte skriver ner de, men här kommer några.

Skulle lägga den nybadade sonen, varpå han säger.
- Mamma, du luktar gott. Jag ska äta upp dig. Hela dig.
- Tror du att du orkar det?
- Nej jag ska äta en del... Öronen, näsan,munnen, ögonen och en hand.
- Jaha...
- Sen hamnar du i min mage innan jag bajsar ut dig. I toaletten. 

Vad ska man säga? Han har ju koll på hur matsmältningen fungerar i alla fall.

Igår när vi satt och myste i soffan så började han pussa mig på fingrarna varpå han utbrister:
- Mamma, jag är skitbra på att pussas. 

Go´ing!

Han har väldiga problem med sin lillasyster ibland. Hon är nästan besatt av att förstöra för honom när han leker, hon ger aldrig upp! Till slut tröttnar han och såhär lät det för nån dag sen:
- Mamma, jag vill inte leka med Bea.
- Men hon bor ju också här, hjärtat.
- Nej, hon bo mormor. Jag VILL det.

Senare kom han på att han ville ju faktiskt också bo hos mormor, min lilla mormors-gris :-)

I övrigt händer det inte så mycket, försöker få igång vardagen igen efter semestrar och alldeles för lång föräldraledighet. Är inte van att behöva passa tider eller ha rutiner. Men det är nog bara nyttigt, både för mig och barnen. 

Har planerat en överraskning till maken och mig också :-) Ska bli så kul :-) Men det är ett tag kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0