Kalas, feber

I veckan fyllde min morfar 80 år och igår var det kalas i Forshaga, på Skiveds hembygdsgård så vi packade in ungarna i bilen och åkte dit. Båda två var ovanligt griniga till en början men sen gick det bättre. Vädret var kanon! 
Här kommer en bild på tårtan




Vi stannade inte jättelänge då vi har en bit att åka och dessutom små, trötta barn. På kvällen när jag gick och lade mig tyckte jag det lät konstigt i babytalken så vi var tvungna att kolla upp det och det visade sig att Bea låg i sängen och feberyrade. 39.5 hade hon, lilltjejen. Så i med Alvedon och så sov jag därinne.

Hon vaknade 6 och var helt hysterisk, bara skrek och slängde sig fram och tillbaka. Nu har hon 40 graders feber. Har pulat i henne lite Ibuprofen och nu sover hon. Hoppas hon sover länge, det är ju det bästa, att sova bort febern. Vi skulle ha åkt till Sunnansjö idag men får skjuta på det. För det mesta har hon bara feber något dygn. Till skillnad från sin bror som blir liggandes i flera dagar med hög feber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0