Blöjfri utomhus för första gången

Vi har ju börjat potträna Alexander och det har gått toppenbra, speciellt med tanke på hur motig han var till en början. Men vi har kört kalsonger hemma och blöja när vi går nånstans. Vi måste ju börja nånstans och det har känts som att man måste ta ett steg i taget med honom. Men idag var vi blöjfria ute. Vi tog med den blåa pottan och ställde nere i trappen och det funkade kanon. Han kissade på den en gång och sedan klarade han sig tills vi kom in :-)
Däremot tror jag han tycker att han har koll på det här med att sitta på pottan och kissa för imorse så ställde han sig över pottan, böjde lite på benen och stod och kissade i pottan. Det gick rätt skapligt, så länge han koncentrerade sig. Vilket inte är helt lätt med en väldigt intresserad 1-årig lillasyster. 


Däremot så smet han när vi var ute. Inte poppis hos mig kan jag meddela. Jag var med honom borta vid slutet på gården, gick tillbaka till vår del och när jag vänder mig om är han borta. Ser att det är några större barn på andra sidan fotbollsplanen, bakom lokalen och får en svag misstanke om att min son nog är där han med. Mycket riktigt. När jag frågade honom om han var på gården, fick jag nej till svar, så det var han med på. Men han skulle inte med tillbaka utan drog iväg till en annan gård. Fick släpa med honom, bilen han åkte på och en skrikande Bea. Inte kul, och bra tungt var det. Puh!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0