Badkrukorna

Idag tänkte jag att jag skulle hitta på något med ungarna och eftersom vi har plaskdammen så nära (men aldrig varit där) bestämde jag mig för att gå dit med våra små. Det var ingen hit kan jag meddela. Det första sonen säger är: Nej, mamma, kallt. Då hade han inte ens känt på vattnet, vilket jag påpekade. Efter många om och men körde han ner ena tån, konstaterade att det visst var kallt och så var det med det. Dottern klev däremot i plaskdammen, tog några steg innan hon av misstag satte sig ner. Hon skvätte nån gång och sedan gallskrek hon och ville upp. Hon tyckte nog också att det var på tok för kallt. Så efter att ha ätit lite salta pinnar drog Alex iväg till en lekpark i närheten där vi mötte några otrevliga barn, så vi gick vidare. Då dottern somnade i vagnen och Alex såg väldigt trött ut så gick vi hem. De sov en stund båda två.

På eftermiddagen gick vi ut på gården en stund. Det gick väl sådär. En liten flicka, lite äldre än Bea skulle jag tro, var på henne hela tiden och skulle ta spaden, hon nöp henne och drog tag i solhatten (som har snörning) så det var lite obehagligt och Bea blev såklart förbannad. Vi tog en sväng till Marieberg när Anders slutade jobba men hittade inte det vi skulle ha.

Nu på kvällen var ungarna totalt omöjliga att lägga. Det tog LÅNG tid. Men till slut så somnade de gott och jag & Anders tillbringade resten av kvällen med att titta på Bones. Nu ska jag dock gå och lägga mig och sova. Så skönt!

Imorrn drar vi iväg till Nora för att hälsa på en av bästa kompisarna, Linda, och hennes familj i husvagnen. Något Alex tycker är jättespännande. Eftersom det är Nora-dagarna lär vi väl lulla runt lite där. Sedan har jag och ungarna PF på kvällen :-) Undrans vad vi ska göra då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0