Nyår

Nyårsdagen tillbringades i Kungsör. Tyvär råkade lille A ut för en olycka så tolvslaget tillbringade vi i entrén till akuten efter en mindre trevlig taxiresa från Kungsör till Västerås. Det var nämligen snöstorm och blåste och snöade nåt fruktansvärt. Dessutom var jag tvungen att släpa runt på bilbarnsstolen. Inte helt lätt med en omtöcknad 2.5-åring. Vi har inte riktigt återhämtat oss, varken jag eller han. Vi är så trötta!

Jag har dessutom bestämt mig för att gå ner i vikt och har valt att använda mig av www.viktklubb.se precis som förra gången jag lyckades. Jag är inne på andra dagen och jag är redan på väg att bli galen. Ska sluta med allt socker ( utom 2 glas coca cola per dag) och jag är så sur och grinig och jag blir knäpp snart. B bara gnäller och gnyr och grinar. Hon är inte alls nöjd med att kunna rulla runt, hon vill krypa, eller allra helst gå. 6 månader gammal. lille A är högt & lågt, övertrött till tusen vilket innebär att han klättrar på ALLT och har nada balanssinne så vi får väl snart åka till akuten igen. Förra gången jag slutade med socker blev jag sjuk, fysiskt sjuk alltså, i flera veckor med feber, huvudvärk m.m. Verkar bli likadant den här gången. Varför ska det vara enkelt?

Som jag känner just nu vill jag typ sätta ungarna i bilen (som jag inte har) och skjutsa iväg de till mormor en vecka. Tills jag har blivit en snäll och bra mamma igen för idag har jag bara skällt och skällt känns det som. 

Mina två små sötnosar på nyår. Klänningen skulle hon ha haft på jul, men då hade hon 39 graders feber så hon fick ha den nu istället. Pikétröjan var sista gången han hade på sig, för den börjar se kort ut. Myser i mormors säng:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0