sockerberoende.se

Dagen började med att jag släpade mig upp ur sängen då dottern låg i spjälsängen och ropade: Mamma, mamma, mamma, MAMMA, MAMMA... Ville inte att hon skulle väcka sonen (de delar rum) och tack och lov så sov han fortfarande. Jag har känt mig på halvfart hela dagen. Trött och seg. Blev sent inatt innan man kom i säng. True Blood är ju så spännande så man klämmer ju in så många avsnitt man kan. Jag drack dessutom min sista (förhoppningsvis, om jag inte får ett återfall) Coca Cola igår och vet med mig att jag blir trött när jag inte dricker Coca Cola. Missbrukare. Jopp. Har bestämt mig för att ta tag i mitt sockerberoende och första steget var Coca Colan. 

Ni som inte vet så mycket om sockerberoende gå in på http://www.sockerberoende.se/ och läs. Jag fick en aha-upplevelse i alla fall. 

Men jag bestämde mig för att jag inte kunde ligga och sova mitt på dagen, fast jag väldigt gärna ville. Och kanske behövde. Istället skickade jag ut gubben med ungarna och satte igång att baka matbröd. Kom igång ordentligt så nu är havrebröd med variation och mormors rågkakor klara. Har 2 satser med solrosbullar på jäsning och degen till 2 limpor med 4-korns kross. Sen får det räcka för idag ;-) Bild kommer senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0