Inskolning på dagis

Denna vecka har vi börjat skola in lilltjejen på dagis. Det blev 3 dagar denna vecka då de har studiedagar torsdag-fredag. Går hur bra som helst med henne. Hon verkar vara som gjord för att gå på dagis, så social som hon är. Och ja, jag vet att det inte heter dagis, utan förskola, men dagis är så mycket enklare att säga. Och skriva. Sonen däremot, får också en liten inskolning nu efter sommaren då vi kör likadana tider för honom som för lilltjejen. Bra, tror jag då det var lite struligt för honom i våras. Hoppas han känner sig bättre till mods när lillasyster också går där.

Imorrn är det alltså studiedag och vi har planerat in en lekdate och lunch med bästa kompisen Liam och hans lillasyster. Alex älskar att leka med Liam och alla fordon och Bea är frälst i Barbiedockorna. :-) 

I övrigt så händer det inte så mycket. Jag försöker få koll på alla kläder, vad som hör vart, vad som ska säljas och vad som ska inhandlas. Puh! säger jag bara. Man borde få högre barnbidrag på hösten när man ska köpa alla vinterkläder. Jag stressar, men ändå så har jag ju köpt det mesta. Tror jag.

Hur gör ni? Kör ni bara vinteroverall eller har ni vinterjacka också? Jag brukar köra skaljacka och fleece om man ska åka bil t.ex. Men man kanske behöver en rejäl vinterjacka???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0