Måndagen den 11 oktober 2010

Vikt 76 kg (på vår våg)

Idag har jag klarat en vecka av mitt nya liv. Jag har börjat med att dra ner på Coca cola, så jag dricker 2 glas om dagen, vilket är stor skillnad mot förut. Jag har också tagit bort allt godis, chips och fikabröd från vardagarna. Visst har det känts i kroppen! Har haft huvudvärk och varit enormt trött. Men jag tycker ändå att jag klarade första veckan riktigt bra. Har sagt att fredagar är det okej att äta t.ex. chips & popcorn och lördagarna godis. Så blev det inte riktigt. Jag åt en Snickersglass i fredags, men inget mer och i lördags åt jag godis, dock inga enorma mängder. Var inte speciellt sugen. Skönt! Det är dock mer än vad man kan säga om igår. Då hade jag ett rejält sug efter OLWs skruvar. Åh så gott! Men jag lät bli och det känns så skönt idag! Denna vecka ska jag även lägga till lite motion vilket passar bra då jag fått låna svärmors träningscykel. Ingen ultramodern direkt men den fyller nog sitt syfte. Ska dock ta det lugnt till att börja med och låta kroppen komma igång. Har ju precis varit sjuk också så det är nog viktigt att ta det lite lugnt till att börja med.

Mitt mål är att jag ska gå ner till 60 kg vilket enligt BMI är min översta vikt. Jag bör väga 55-60.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0