Trollmors vaggvisa

Det här är den enda sången jag får sjunga för min lilla skrutta när hon ska sova när hon är sjuk. När jag slutar sjunga eller byter sång sätter hon igång och skriker. Så jag har sjungit den MYCKET! Den går automatiskt nu och det är nästan så jag skulle kunna den i sömnen.

 

När trollmor har lagt sina elva små troll
och bundit dom fast i svansen,
då sjunger hon sakta för elva små trollen
de vackraste ord hon känner:

Ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff buff!
Ho aj aj aj aj buff.

När man sjunger en sång om och om igen så börjar man fundera på texten och innebörden och min första tanke var OMG, snacka om att inte ha någon egentid alls! Till att börja med, elva små troll... Jag har två små troll och det är full fart från morgon till kväll. När kvällen väl kommer så är det så skönt att sjunka ner med en kopp te i soffan och bara vara. Försök det med ELVA troll i svansen. Då sitter du där du sitter, med andra ord där du lade barnen. Glöm att kunna duscha i lugn & ro, eller göra något annat...
En tanke bara :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0