Matlista torsdag-tisdag

Då vi gjort om våra veckor lite här hemma för att anpassa oss till hur vi har bonusen så går mina matveckor från torsdagar-tisdagar. Det innebär att maken min får laga mer mat, men jag tar fler nätter. 

Såhär ser i alla fall veckans matsedel ut. Luncherna på vardagarna blir lite som de blir då det bara är jag & sonen som äter. Det blir lite vad vi känner för och därför finns det inte med i listan. Och alla som känner mig kommer bli helt chockade. Jag har nämligen planerat in att vi ska äta fisk 3 ggr! Detta för att fiskpinnarna tar lite tid att göra så jag gör de på helgen när gubben tar barnen. Sedan blir det alltid över och då äter vi de dagen efter också. Och sedan har jag hittat en laxgratäng som jag bara måste prova :-)

Torsdag:
Lantsoppa & pannkaka

Fredag:
Tacos

Lördag:
Fiskpinnar & ris, tzatziki

Kryddpotatis, fläskfilé & tzatziki

Söndag:
Fiskburgare med grova hamburgerbröd

Lasagne

Måndag:
Hemgjord falukorv, potatismos

Tisdag:
Laxgratäng med chili



Kommentarer
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Visst blev han! Men har fortfarande inte vant mej :) Letar fortfarande efter en långhårig Elton :)

2010-12-02 @ 11:27:21
URL: http://missh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0