lilla A handlar för första gången

Idag när vi var och handlade sprang vi på Maria, som är mamma till en jämnårig på lilla As f.d. dagis. Stannade och pratade lite och då passade lilla A på att klättra ur vagnen. Eftersom jag har så ont så hade jag tagit en sån där korg man drar på hjul. Genast skulle han vara med och välja bröd. (Han valde ett nyttigare bröd än jag tänkt.) Sedan gick han runt i butiken och drog korgen efter sig. När jag påpekade att han gick åt fel håll, att vi skulle köpa mjölk också, vände han och gick direkt till mjölkdisken och lade ner ett mjölkpaket i korgen. :-) Han var jätteduktig. Sen fick man ju hålla kolla för det höll på att hamna en del andra saker i korgen också, men inte ett pip när jag sa nej. Men det fick följa med ett paket Tom & Jerry-kex i alla fall ;-)

Här öppnar han kyldisken för att hämta mjölken.
När vi skulle betala skulle han hjälpa till och packa upp men det gjorde jag, orkade inte lyfta honom upp &  ner hela tiden. Då skulle han ställa korgen i högen med korgar, det var bara det att det var en annan typ av korg så den fick inte plats. Då tog han tag i korgen och gick ut där vi hämtat den. Full fart framåt. Tyvärr såg han sig inte riktigt för så han sprang rakt in i den här plattan som är i slutet av kassan, som man ställer påsen på... Vad heter dem? Han blev ju såklart jätteledsen för han slog sig ordentligt, men när vi tröstat klart gick han ner igen och ställde korgen där den skulle stå. Så duktig! Och vilken koll han hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0