44 dagar kvar

men jag hoppas på betydligt färre.

Var på mvc igår och alla värden var bra. SF-måttet låg på 30, vilket jag tyckte lät lite, men BM sa inget om det. När jag kom hem och jämförde med vad jag hade med sonen så hade jag rätt. I samma vecka med honom var SF-måttet 3 cm större, alltså 33 cm. Men men... Jag tror bebis ligger helt annorlunda. lilla A var duktig och lade sig rätt ganska tidigt, dock innebar det ett himlans sparkande på mina revben. Den här lilla damen ligger helst tvärsöver hela magen. Jag har bara gått upp 2 kilo så det tyder väl på att det är en liten tjej som befinner sig därinne. 

Pratade även med henne om hur jag mår, så nu har jag fått en läkartid på tisdag, så får vi se vad de säger. Det lät som att sjukskrivning skulle bli aktuellt och eventuell medicinering. Jag skulle ju helst slippa medicineringen och ta en igångsättning i v. 38 istället, men det lät helt omöjligt. Ska dock ta upp det med läkaren. Eftersom bebis kan få abstinens vid födseln så tycker jag att det borde vara bättre för henne att födas lite tidigare... Men men, får se som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0