Trött!

Idag är jag bara såå trött! Men det verkar vara allmäntillståndet för min del just nu. Ändå fick jag sovmorgon imorse, vilket kanske inte var så konstigt då lilla A kom inspringandes inatt, helt förstörd. Antar att han drömde mardrömmar. Inte ens kudden hade han med sig, då har man bråttom. Tog lång tid innan han somnade om. Han låg och bara tittade på mig, läääänge. Mammas skrutt...

Idag har vi varit ute och gått en timme. Jag trodde han skulle somna i vagnen, men icke. Han ville inte sova i sängen heller när vi kom in, trots att han var helt slut. Fick snart svar på varför, det var andra behov som behövdes avklaras först. Så 14.15 somnade han och han sover än. Hur länge tror ni han är vaken ikväll?
Men egentligen spelar det ju ingen roll, för vi har inga tider alls att passa nu när vi går hemma. Vi hinner med det vi ska och orkar i alla fall. 

Har ringt dagis idag och de tyckte det var tråkigt att han inte kunde gå kvar och tyckte att vi skulle komma ner till våren/sommaren och leka ute med dem, så de fick träffa oss. Så nu ska vi försöka fixa in lappen till kommunen så snart som möjligt då det är 2 månaders uppsägningstid på dagisplatsen.

Till middag idag blir det hemlagad pyttipanna. Mums! Sen tror jag att jag ska försöka få nånting gjort, antingen med pysslandet eller med skolan. Vi får se vad jag orkar med. Är ju så trött! Kanske dags att börja med järntabletterna trots allt?

Kommentarer
Postat av: Michelle

Svar: Bättre för många nappar än för få! Konstigt att dom aldrig finns i närheten när dom behövs..

2010-03-11 @ 19:50:01
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Niccan

Haha ja. Vi förvarar Alexanders nappar i en burk i kylskåpet, så kan han ta en när han vill. Nu försöker vi lära honom att lägga tillbaka en, när han tar en. Fungerar ibland:-)

2010-03-11 @ 21:37:14
URL: http://niccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0