Sjukdomar & elände.

lilla A har varit sjuk, igen. 39 graders feber i 4 dagar. Men det har gått över nu. Nu är det bara hostan och snorigheten som håller i sig. Och TRÖTTHETEN! Igår sov han 3 ggr på dagen och kunde ändå lägga sig 20.00 och sova fram till 6 imorse. Så vi har en väldigt trött kille här hemma. Han har i alla fall sovit hela nätter senaste 2 nätterna och det tackar vi för. I lördags var han vaken mellan 1-3.30. Lagom kul! 

I lördags var Anders, G, mamma & F på min kusins bröllop. Vi skulle också ha följt med, men eftersom lilla A fortfarande hade 39 graders feber hoppade vi det. Vi myste hemma istället och bakade kladdkaka :-) Här ser ni lilla A som bakat sin första kladdkaka. Han vägrade smaka på smeten med slickepotten, men när han fick köra ner sitt älskade mått då gick det bra och smaskigt var det!


Idag har vi varit på BVC. Han har gått ner 25 gram, så nu väger han 10800, men då jag känner att han ändå äter bättre så var det inget som oroade så mycket, men vi ska tillbaka om en månad bara för att hålla koll. 

Idag har det varit min tur att må dåligt. Kräktes upp hela lunchen och kände mig väldigt darrig och utmattad efteråt så jag fick ringa gubben, som hade möte kl 13. Men jag & lilla A gick och lade oss vid 12 och sov till 14 så det var lugnt. Har fått i mig lite fil och smörgås nu och det har fått stanna kvar, mår dock illa. Tror dock inte att det är magsjuka. Jag vet att det var likadant nån/några dagar när jag väntade lilla A, att jag kräktes upp just lunchen, som var precis samma matlåda som idag. Skumt! Men nu ska jag bara försöka återhämta mig till morgondagen.

Med bebben i magen går det bra, men OJ vilken vilde, och stark är hon. Hon härjar som bara den. 89 dagar kvar nu. Skönt!

Igår var jag på kursstart i skolan vilket var, som väntat, helt meningslöst. I etik hade vi en lärare, som vi inte ska ha, för att de inte har någon lärare som har kursen. De hade haft 2 personer på anställningsintervju i fredags. Här jobbar vi snabbt! De har vetat länge att hon som haft kursen innan inte kommer kunna ha den. Sedan hade jag håltimme 1 timme och 45 minuter, då jag redan läst psykologi. Så då satt jag och en annan tjej på en hård träbänk i korridoren. Efter det var det dags för kursintroduktionen i arbetsmiljö. Vi var 5 st och allt hon gick igenom står att läsa på Fronter, så jag hade lika gärna kunnat läst det hemma. Helt meningslöst och det resulterade bara i att min foglossning värkte mer än vanligt.

Kommentarer
Postat av: R E B E C C A

sicken sötnos

2010-03-23 @ 19:08:37
URL: http://beccabloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0