Misslyckande blev nytt, gott recept :-)

Jag kom på den ljusa idén att vi skulle äta våfflor nu ikväll, då vi åt sen lunch och har grejat hela dagen. Ställer mig och börjar göra smeten och inser att mjölet inte räcker. Nehe, skit också! Rådgör med min mamma och vi kommer fram till att jag ska ersätta en del av vetemjölet med dinkelmjöl, sagt och gjort. Det var bara det att de fastnade så totalt i våffeljärnet som något möjligtvis kan. Så fick hacka loss dem. Behöver jag förklara hur irriterad jag blev?
Jaja, fram med plättjärnet, vi testar det. Och det såg ut att gå totalt åt skogen det också. Men jag tänkte att jag smakar på det, tillsammans med mycket glass kanske det går att äta... Och det var kanongott! Så iställlet för frasvåfflor kommer här receptet på frasplättar med dinkelmjöl :-)


Frasplättar med dinkelmjöl
100 gr smör/margarin
2 ½ dl vatten
2 dl vetemjöl
1 ½ dl dinkelmjöl
2 dl mjölk
2 tsk bakpulver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0