Ledsen

Idag när min son vaknade efter att ha sovit en stund på morgonen gick han direkt ur sängen och ut i hallen och plockade fram sina stövlar. Så det var bara att klä på oss och gå ut en sväng. För första gången på evigheter så orkade han faktiskt gå hela vägen till affären. (Inte jättelångt, men sista tiden har han inte orkat utan klättrat upp i vagnen). Men nu promenerade han på och han pratade och pekade och vi tittade på hundar och pippibirdar och bussen. Han hittade en pinne som han höll hårt i. Inga problem alls där alltså. Och så kommer vi till affären, men där är han inte alls överens med mig. Han skulle inte in på affären utan fortsätta rakt fram. Vad finns där då? Jo Öppna Förskolan. Han bröt ihop totalt och tårarna bara forsade när jag försökte förklara att vi inte kan gå dit. Kände mig som världens absolut elakaste mamma. Och det spelar ingen roll att det är för hans skull och hans hälsa. Det känns lika jäkla illa för det! I alla fall så fick jag ner honom i vagnen och han var ledsen en stund till, men så gick vi in och handlade. Då fick han syn på en kartong med chokladbollar. Jag vägrar köpa sådana. Då bryter han ihop igen. Så vi bestämmer oss för att handla så vi kan baka när vi kommer hem. 

Så nu har vi slängt ihop en bulldeg som står på jäsning och en sats chokladbollar. Gick bra att baka och han verkar uppskatta det mer och mer. Däremot bröt han ihop totalt när han inte fick äta mer pärlsocker. *suck* Nu har han fått välling och lagt sig i sin säng för att vila lite, även om han kanske inte kan sova. Vi får se.
Jag är så trött på känslan av att vara totalt misslyckad som mamma. Jag försöker ju göra det som är rätt och det känns ändå så fel. Jag förstår ju honom så väl, han vill bara iväg och leka och ha roligt istället för att sitta hemma med mamma hela dagarna. Nu har han ju varit sjuk igen så man har ju inte kunnat ta ut honom heller. 

Var är våren? Vill så gärna ha vår nu. Så man kan vara ute utan att frysa och alla leksaker som ligger gömda under snön kommer fram. Min förhoppning är att han dessutom blir friskare när våren kommer ordentligt.

Idag har jag gjort klart sista uppgiften i omvårdnad, så nu är den kursen slut. Skönt! Så ikväll ska vi äta pizza och dricka cola för jag tycker jag är värd det idag. Sen på måndag ska jag ta itu med nuvarande kurser. Men först ska det bli en helg med en massa fixande och lite shopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0