Idag är vi trötta!

Jag efterlyste igår sovmorgon, men så blev det inte. Och det är inget underligt med det alls, då sonen har en sån förfärlig hosta, så jag förstår verkligen att han inte kan sova. Så idag är vi trötta familjen här hemma. Ska snart göra iordning skrutten med lite välling och sen sängen för hans del och jag skulle också behöva sova, men det hinns tyvärr inte med idag. Har en massa uppgifter som måste lämnas in innan fredag. Har fått dispens när det gäller omvårdnaden, men vill få in allting innan de andra kurserna börjar, på måndag. Ska läsa arbetsmiljö & etik och jag tycker inte att kurserna låter överdrivet roliga, så det tillsammans med enorm trötthet gör att jag inte känner mig ett dugg peppad, men men, det ska nog gå ändå.

Måste ju tänka om helt nu. Förut gick ju lilla A på dagis och då hade jag tid till studier och annat, men nu ska jag lyckas studera med honom hemma utan att han blir uttråkad och understimulerad. Så det gäller att sysselsätta honom och samtidigt få något gjort. Har i alla fall bestämt att vi ska ut en stund varje dag, han brukar orka ungefär 1 timme. Tanken är också att jag ska få komma ut och gå, men det beror helt och hållet på hur fogarna mår. Så länge det är så halt som det är nu, så går det knappt. Till hösten ska jag dock bara läsa 50 % men då kommer jag ju ha 2 små hjärtan hemma, men det går nog det också. Får se till att ta de stunderna som erbjuds och så får Anders ta kidsen en stund varje helg så jag kan studera då. Det löser sig:-) Kommer troligtvis inte vara lika trött då heller.

Idag går vi in i v. 27, det är 97 dagar kvar till BF. Skönt att det börjar närma sig...Jag är såå trött. Och tycker att jag börjar bli stor och otymplig. Och hon är i farten hela tiden så jag räknar med att det blir ett lika aktivt barn som sin storebror. Han har haft bråttom med allt!

Har suttit på nätet och kikat lite idag på lite grejer jag skulle vilja ha. Men jag kan inte komma ihåg att jag sett dessa bäddset på Babyproffsen i Marieberg. Finns de där, kanske någon som vet?
Till vaggan/vagnen:
Till spjälsängen:
Bilderna är hämtade från http://www.spoketlaban.com/
Skulle dessutom vilja ha nya Spöket Laban-bäddset till Alexander. Den nya blå färgen skulle bli så fin till hans röda säng:

även dessa bilder är från http://www.spoketlaban.com/

Nu ska jag ta och göra lite välling och se om min älskling kan tänka sig att sova lite... Så ska jag sätta mig på balkongen med en kopp te och se om huvudet kan rensas rent från all sockervadd och sen ska jag skriva en fallbeskrivning om Alzheimers.

Dags att göra en ny matlista också, den kommer nog in i morgon :-)

Kommentarer
Postat av: Michelle

Den blå var ju verkligen superhärlig!! :)

2010-03-17 @ 21:16:05
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Niccan

Ja jag vet:-) Och hans rum går ju i blått, rött och grönt så den skulle vara så fin till den röda sängen :-)

2010-03-17 @ 21:30:16
URL: http://niccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0