Första steget mot en gladare mage

Jag kan erkänna, jag är askass på att äta mat som min kropp mår bra av. Jag tycker att det mesta som är nyttigt är mindre gott. Men har man en strulig mage som jag och dessutom alldeles för många kilon, kanske det är dags att ta tag i det? Tror min kropp och jag kommer må mycket bättre. Däremot vet jag av erfarenhet att jag måste ta det i små steg, annars protesterar magen, högljutt!

Så första steget är att börja äta gröt till frukost istället för teet, o´boyen och det rostade brödet, eller frukostflingorna. Tyvärr klarar jag inte alls av havregrynsgröt och liknande, men jag tänkte börja med grahamsgrynsgröt. Den är som mannagrynsgröt i konsistensen, men görs hälften vatten istället för enbart mjölk. Jag äter dessutom gröt utan mjölk, så jag tänkte att det balanserar upp det. Till gröten serveras äppelmos. Kommer ta ett tag innan jag får i mig en hel tallrik, men men...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0