Sjuka igen

I fredags var vi i Hallsberg, då G & lille As kusin tog studenten. Tyckte att lille A var lite grinig och själv kände jag mig inte heller helt pigg och svaret på det kom på fredag natten då lille A började hosta, så han fick sova inne hos oss. I lördags morse hade han 37.8 i feber, inte jättehögt men vi misstänkte att ngt var på G. På förmiddagen blev det en sväng till Marieberg då G skulle på barnkalas på söndagen och jag behövde lite saker till lille As kalas nästa helg. Fick ett sms från Linda som frågade om jag ville med till Vingåker Outlet och eftersom jag aldrig varit där förut så hängde jag gärna på. 

Det blev en spännande resa. Bilen krånglade och vi fick stanna och fylla på vatten och ha oss och jag tror Linda blev lite stressad av att ha med höggravida mig:-) Men det gick bra, vi kom både dit och hem. Däremot vågade de inte ta bilen till Sthlm i söndags som de tänkt, så de fick låna vår bil. Så nu njuter de av kryssning med bara de två största killarna och småttingarna är hemma med mormor.

När jag kom hem tyckte jag inte att lille A såg så pigg ut och mycket riktigt hade febern slagit till.

I söndags var han riktigt dålig och hade 39.5 trots Alvedon i kroppen, så det blev till att hålla på med både Alvedon och Ipren. Så var tredje timme får han medicin, skrutten. Har precis gett honom 1-dosen. Nu har han dock svalnat av, men vågar inte hoppa över en dos, då det blev lite dumt på dagen och då sa febern bara pang! Är så skraj att han ska få feberkramper igen. 

Började naturligtvis oroa mig över att förlossningen skulle sätta igång. Var gör man av en snart 2-åring med nästan 40 graders feber? Den enda jag lämnar över honom till och kan känna mig lugn är ju mamma och hon bor 6 mil bort. Men pratade med henne idag och hon kommer imorrn och avlastar mig. Syrran har ju sommarlov och de hade ändå tänkt komma på fredag och sedan hjälpa till med alla kalas vi har till helgen. Känns så skönt! 

Lillskruttan verkar ligga kvar där hon är, men jag tror hon ligger väldigt djupt. Hon är en jäkel på att sparka och trycka denna unge...En riktig knöl :-) Nu är det 6 dagar kvar tills hon är beräknad att komma men jag börjar mer och mer tro på att hon blir en juli-bebis... Men det visar sig.

6 dagar kvar till BF innebär 3 dagar kvar till lille As födelsedag. Vart har tiden tagit vägen? Det undrar jag. Känns som att jag missat så mycket och då har jag ju ändå haft honom hemma större delen av hans liv. Hujedamej så stor han blir!

Nu ska jag passa på att ta en kopp te med honung och 2 Alvedon innan jag går och lägger mig igen. Hoppas verkligen att jag kan somna direkt. Sover så förbaskat illa såhär på slutet av graviditeten...


Lägger upp bilder från shoppingen imorrn. (Inget vidare ljus att ta bilder i 1.20 på natten ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0