Nu är det på G :-)

Kände mig lite annorlunda igår, men ingenting tydligt. Kände mig trött i höfter och ner mot låren, ingen värk eller liknande, men trötthet. Var dessutom rätt trött själv, så jag bestämde mig för att lägga mig tidigt. Precis innan jag ska lägga mig så känner jag som hugg, vilket inte varit ovanligt denna graviditet, men den här gången gick det ner i rumpan snarare än underlivet. Kändes skumt, men jag bestämde mig för att lägga mig. Hinner ligga en kort stund och plötsligt så blir magen hård. Jag kollar på klockan av ngn anledning, 21.44. sedan får jag ett hugg i underlivet innan det börjar pumpas ut vatten. Ropar på både mamma & Anders men ingen av de hörde mig. Som tur är (brukar glömma den) så hade jag telefonen med mig, så jag ringde mamma och talade om att vattnet gått, de satt i vardagsrummet. Vattnet fortsätter att forsa och vi ringer förlossningen som tycker att vi ska komma in då det blir för lång tid till kontroll att vänta till onsdagen, så vi åker in. När jag kommer till förlossningen är jag sjöblöt trots rejäla bindor, så det är bara att byta om. Vattnet fortsätter att rinna. De känner och har sig och tar en kurva på bebis och värkar. Allt ser bra ut och vi får åka hem. Låg dock på sidan, vilket inte är bra för min foglossning så när jag ska vända på mig hugger det till och knakar i hela rummet, så både Anders och barnmorskan kommer rusande. Tar flera minuter innan vi slutligen får upp mig och sedan på rygg, så föda på sidan blir det inte tal om...

Jag känner mig enormt jättepigg och förstår inte alls hur jag ska kunna sova, men väl hemma lyckas jag sova några timmar. Vaknar av värkar och har nu värkar på mellan 2-5 minuter. Har pratat med förlossningen igen och det är bara vi kommer in när det blir för jobbigt. Tycker värkarna har blivit intensivare så ska nog gå och väcka Anders så han hinner äta frukost innan vi åker in. Snart har jag min bebis:-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhhh! Spännande =) Håller tummarna för att allt ska gå så bra som möjligt!

2010-06-30 @ 06:00:04
URL: http://februarifamilj.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0