Nu är hon här!

Åkte in till förlossningen runt 1.30 torsdagen 1 juli. Hade rejält ont men ville verkligen inte bli tvungen att åka hem igen. F får väcka Anders och tyvärr vaknar lille A, jaja lägg honom först säger jag till Anders, men där går mamma emellan och säger att vi ska åka in direkt, hon tar lille A. I alla fall så kom vi iväg. Väl där tar de CTG och kollar värkarna som tydligen kommer med 2 minuters mellanrum och bara blir intensivare och intensivare så det dröjde inte länge innan jag fick lustgasen. Som jag var så nöjd med förra gången och den här gången tyckte jag inte den hjälpte ett dugg. Barnmorskan undersökte och kom fram till att tappen var utplånad och jag var öppen 5 cm. Toppen, tänkte jag, kommer få ligga här i evigheter. Barnmorskan berättar att hon måste gå iväg och väga en bebis hon förlöst. Det tar inte lång stund förrän jag säger till Anders att det känns som att jag måste krysta. Han tror inte att det är dags, det är ju för tidigt, jag var ju bara öppen 5 cm. Jag håller med, men kroppen säger att jag måste krysta, så han ringer efter barnmorskan och det var väl tur det! De hann precis få på sig alla förkläden och liknande innan jag krystade ut henne. Klockan 03.03 föddes vår lilla tjej, efter 1.5 timme på förlossningen varav jag krystade 13 minuter. Lite skillnad jämfört mot när lille A föddes. Hon vägde 3250 gram och var 51 cm lång. Då jag hade så lång vattenavgång fick vi inte åka hem som vi ville utan var tvungna att stanna 2 dygn men nu är vi hemma:-)


Kommentarer
Postat av: linda G

underbart att läsa att det gick så fort och smidigt =) väl där inne,

kram och mys på åt mig med kommer någon dag till er o grattar till flicklan och er.



ha det bäst så länge

2010-07-03 @ 16:41:01
URL: http://lindagelin.blogg.se/
Postat av: Malin

Kretsar ditt liv kring datorn?

2010-07-05 @ 22:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0