Det här med namn...

När vi väntade sonen var vi iväg på ett tillväxt-UL i Linköping. Vi fick då veta att det var en pojke och min första tanke var inte: Åh en pojke! utan Åh en A... Den här gången hade vi några förslag, men när vi fick veta att det troligtvis var en flicka så var det inte alls samma Aha-upplevelse. Mitt favoritnamn var dock B och Isabella. Under graviditetens gång så blev det B och vi började kalla henne det. Vi har bestämt att hon ska heta det. Men redan på BB så började jag känna att hon inte såg ut som en B. Har funderat fram och tillbaka och av någon anledning så tycker jag att hon ser ut som en Agnes, ett namn som jag inte alls är så förtjust i. Inte för att det är fult, men det är för kort och så för att jag ska vilja ge det till mitt barn. Och hela omvärlden känner till henne som B, så nu får hon heta det, men känslan säger som sagt Agnes... Ska man lägga till det som andranamn? Men då kommer stackaren ha 4 förnamn och det känns lite overkill... 

Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag hade nog valt det som förnamn :) hon är ju inte så gammal än, så det går ju faktiskt att ändra sig! Det är bara att ställa om hjärnan..

2010-07-18 @ 09:32:46
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: miss M

Tycker du ska gå på din magkänsla och inte bry dig va andra tycker=D

2010-07-18 @ 10:07:46
URL: http://dansgenomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0