V.22, funderingar kring vagn och annat

Ja nu är man inne i v. 22. Jag missade hela v.21, har ingen aning om vart den tog vägen. Känner skruttan hela tiden, speciellt på kvällarna, men även under dagen. Hon är stark och ihärdig :-) Precis som bror hennes var, så vi får väl se vart detta slutar. Sparkarna kom mycket tidigare den här gången. När jag väntade sonen kände jag första sparken i v. 20 och Anders fick känna på utsidan i v. 22-23 tror jag. Den här gången fick han känna i v.19-20, medan jag har känt henne ordentligt sen v. 16. 

Satt en dag här och pratade  med min son, som är 20 månader. Han är väldigt fascinerad av magar i allmänhet, mammas mage i synnerhet då den börjar bli stor. Han ska dra undan alla lager av kläder och lite smått våldsamt köra ner sitt finger i naveln på en. Inte helt skönt. I alla fall så drog han undan kläderna och lade handen mot magen. Jag försökte förklara att det låg en bebis därinne varpå han lutar sig framåt och tittar i naveln för att se om han kan se in till bebisen. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig, så söt var han. Nej, det där kunde han inte förstå :-)

Var in på Babyproffsen igår och tittade på vagn. Jag hade än en gång ändrat mig angående syskonvagn och kommit fram till att jag MÅSTE ha en. Bara tanken på att ha Alexander på ståbräda när man ska åka in till stan och så kanske det inte finns några sittplatser på bussen. Var gör jag av ungen? Så nu har jag bestämt mig för en Phil & Ted Vibe då det är enda alternativet, då jag vill kunna ta tåget till mamma. Hittade dessutom nya Emmaljunga Scooter 2.0 och oj vad jag blev kär! Måste ha en annan vagn till Alexander då jag inte klarar av att dra Emmaljunga City Cerox 360, med all denna snö och denna foglossning. Det går inte! Bättre nu när de plogat men i alla fall. Och han måste ha en vagn till dagis till hösten i alla fall.  Men den är bara sååå snygg! Se bild, men försök tänka bort att den är orange... Om du nu inte är väldigt förtjust i den färgen, jag är det inte. Kolla stänkskärmarna! och så är det en praktisk ficka med dragkedja i suffletten där man kan ha plånbok och liknande när man inte behöver släpa med sig stora skötväskan.


Kommentarer
Postat av: Mirandasmamma

emmaljunga scooter e skit snygg=) Har en själv till Miranda.=) Älskar den vagnen=)

2010-02-10 @ 14:14:24
Postat av: Niccan

Jag älskar verkligen den här nya modellen. Vi hade den gamla till bonusen. Jag tycker den är lite halvklumpig efter att ha haft min med svängbara framhjul, men det är ju en vanesak. Och hellre det än att jag inte kommer fram alls.

2010-02-10 @ 15:25:37
URL: http://niccanbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0