Sonen sjuk. Igen

Ja, så blev han sjuk igen då. Det var väl väntat eftersom han fick MPR-sprutan förra fredagen, men inte trodde vi han skulle bli såhär dålig. Han har haft 39-41 graders feber i 3 dagar, varav han fått feberkramper 2 dagar. Så inatt var vi in till akuten. Fick träffa en jättebra läkare och fick med oss en Ipren hem. Skulle det vara så att febern inte gått ner till imorrn skulle vi ge oss iväg till vårdcentralen och eventuellt få penicillin. Men nu har febern äntligen gett med sig lite tror jag. Att ingen tipsat om Ipren förut? Irriterar mig faktiskt lite, men men... Nu blir det till att se till att ha koll på honom när han börjar bli hängig och dagis kan fan inte låta bli att ringa när ungen har 39 grader...

Lite ironiskt är att vi var på akuten förra året också på alla hjärtans dag, då han var så dålig i magsjuka. Trend? Hoppas inte!

Idag fyller jag 26 år, så i lördags var vi och åt på Akropolis. Så gott, jag älskar verkligen deras plankstek, underbar! Idag firar vi lite mini bara. Eftersom vi är så trötta efter akutbesöket så köper gubben med kinamat hem, så vi slipper laga mat. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0