Nytt recept- Kasslergryta

Då jag, av nån anledning, helt plötsligt har lessnat på allt vad mat är så har jag börjat experimentera och prova nya maträtter som jag hittar i olika bloggar och matsidor. 

Idag provade vi ett nytt och det kommer här!

Kasslergryta

600 gr kassler
margarin
2-3 tsk curry
1 röd paprika
1 grön paprika
½ grönsaksbuljong
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
2 msk chilisås
svartpeppar & vitlökskryddan Heta nätter. (går naturligtvis att byta ut mot färsk vitlök)


Här serveras det med Basmatiris och grönsaker (majs, ärtor, broccoli, gurka och tomat)

Återkommer med hur det smakar. Det står i skrivande stund på spisen :-) Men det luktar gott!


Nu har vi ätit mat och både jag & maken tyckte det var riktigt gott. Sonen smakade inte ens, men då han precis haft 39-41 graders feber i 3 dagar och efter det öroninflammation, så äter han knappt alls annars heller. Kommer helt klart göra om det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0