Matsedel för 2 veckor framåt

Då jag håller på med min receptpärm har jag varit ute på diverse matbloggar och andra matsidor, vilket betyder att jag hittat en massa recept som jag är nyfiken på att testa. Här kommer då listan för de närmaste 2 veckorna, med start imorgon. Eftersom sonen inte går på dagis måste vi äta ordentlig mat hemma 2 ggr dag.
Har skrivit under rätt varifrån den kommer, så kan ni själva leta reda på receptet om ni vill ha det och så vill jag inte stjäla credit för något som inte är mitt :-P

Lördag v.8:
Paj med korv & bacon, körsbärstomater
Potatisgratäng & fläskfilé med beasås

Söndag:
Soppa & pannkaka
Köttbullar & potatis med brunsås

Måndag v.9:
Korvstroganoff & ris
Fisk i ugn med potatis

Tisdag:
Tortellini med smarrig sås
(hallonblabar.blogspot.com)
Pyttipanna med ägg & rödbetor

Onsdag:
Omelett
Fredagskyckling med pasta
(hallonblabar.blogspot.com)

Torsdag:
Pastapytt med grönsaker
Ugnsstekt falukorv med mos

Fredag:
Biffstroganoff & ris
Fläskfilégryta Creme Bonjour med ris
(vanillaskykitchen.blogspot.com)

Lördag:

Korvstroganoff & ris
Pizza

Söndag:
Hamburgare med bröd
Potatislåda med kassler
(www.matklubben.se)

Måndag v 10:
Korvstroganoff & ris (rester)
Stuvade makaroner & pannbiff

Tisdag:
Köttbullar & makaroner
Fiskpinnar med potatis & sås

Onsdag:
Paj
Pitabröd med kyckling

Torsdag:
Paj (rester)
Moussaka på svenska
(www.matklubben.se)

Fredag:
Våfflor
Tacos



Kommentarer
Postat av: Mirandasmamma

den gillar vi=) så kan man få lite insperation till vad man ska äta=) kram

2010-03-03 @ 20:10:19
Postat av: Niccan

Ja visst är det bra? Har letat runt i flera bloggar på nätet... Man tröttnar ju verkligen på sina egna maträtter!

2010-03-03 @ 22:46:26
URL: http://niccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0