Depp

Idag mår jag inte bra alls. Jag är så trött och ledsen att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Alexander är fortfarande sjuk och äter riktigt dåligt. Han har inte råd att tappa så mycket i vikt nu. Det räcker med att kurvan stått still sen i december. Nu undrar jag om han inte dessutom gått ner i vikt då jag tycker att blöjorna helt plötsligt har blivit större. Förut hade man flera cm mellan flärparna när man fäst blöjan, nu går de kant i kant... Och jag känner mig så oerhört maktlös. Vet inte vad jag ska göra. Som det är nu får han äta precis det han vill. Blir lycklig när ungen mot förmodan äter upp en hel kanelbulle! Hur sjukt är inte det??? Men vad ska jag göra då? Han äter knappt välling, ingen mat, dricker lite. Nu äter han dessutom penicillin och jag tror han blir illamående av det för han äter ännu mindre än vanligt. Han behöver få vara frisk några månader så han kommer i fas igen och kommer ikapp i kurvan... Tror han varit på dagis typ 10 dagar sen jullovet och vi är i slutet på februari. 

Min underbara lille skrutt. Bröt ihop lite för en stund sen. Då hämtade han ett snorpapper på vardagsrumsbordet och kom och torkade av mina kinder. Så underbart söt! Nu ska jag göra iordning lite välling och se om han vill sova lite innan det är dags för nästa penicillinkur. 

Jag skulle vilja åka till mamma i helgen då det är enda stället där jag får lite avlastning. Anders var dock inte så sugen på att köra, eftersom det snöar så mycket, men vi får se vad han säger när han kommer hem. Han skulle känna på väglaget. 

Har dessutom prov på tisdag och jag har inte ens börjat plugga än. Provet igår, vete tusan hur det gick då jag inte pluggat till det, men det är gjort i alla fall. Har en redovisning nästa vecka också men den inser jag att jag inte kommer att orka med så har redan meddelat läraren. 

Tror att jag har alldeles för mycket gravidhormoner i kroppen just nu och jag saknar mina antidepressiva tabletter just nu. Jag vill inte må såhär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0