Ullaredsresan

kunde ha slutat illa flera gånger. Vi åkte kl 3 härifrån och den första timmen höll vi på att krocka med en grävling, såg ytterligare 2 grävlingar, 2 harar och ett rådjur. Vi satt och pratade och jag sa att det skulle vara roligt att se en älg irl, men på andra sidan stängslet. Vad händer? Jo, när det väl kommer stängsel, så kommer det en älg som kommer springandes över vägen så Anders fick tvärbromsa. Han undrade om jag ville se fler djur. Nej, det räcker tyckte jag. Vi såg dock ett antal överkörda grävlingar och några harar till. Rena rama djurparken!

Vi kom fram 7.30 vilket var helt okej även om vi planerat att vara där när de öppnade men det var inga köer så det var bara att gå rakt in. Nice! Och en himla skillnad mot när vi var där vid advent. Då gick det knappt att gå därinne. Kl 10 var vi klara ;-) Men då kunde jag knappt gå! Jäklar så ont det gjorde i fogarna.

Köpte:

Tramptraktor med släp till lilla A som han ska få när han fyller.
Duplo traktor med släp
Sopbil på rea:-) 49.95:- som han fick på en gång
Magneter med Blixten McQueen som vi har satt upp på torkskåpet
Bäddset & örngott Blixten McQueen
Bäddset brunt till bebis. Skulle ha varit till vagga men var till spjälsäng, men men...
Shorts G
Badbyxor G
Frottébadrockar till båda ungarna. Bra att ha när man åker och badar
Mugg till mormor
Tweety-tröja till mormor
2 bikinis till moster F
1 tröja till moster F
Diverse kläder Anders
1 pussel till mig
1 par leggings till mig
Bullformar med motiv till mormor
2 kassar, en till pant, en till returpapper.
Skötbädd
Nappar & nappflaskor till bebis
Plastad frotté
Ankor på rad till bebis
Fischer Price- telefon till bebis
Julklapp till brorsan :-) Gäller att vara ute i tid;-)
Lite spadar och hinkar samt fordon till utelek
Baddinosaurie
Lego-grejer till G


Tror det var allt... Hmm... Hittade porslin som jag ville ha men det var inte läge att köpa det nu. Vi har ju en full servis så det är ju inte jättebråttom. Ska väl köpa nytt sen i alla fall som matchar nya tapeterna, men vi kanske ska tapetsera om först ;-)

Nu ska jag ta och greja lite här hemma. Anders har sovmorgon vilket passade bra då jag ändå vaknade och var pigg kl 6. :-) Lite scones ska fixas i ordning så småningom och sen ska vi gå ut! Bäst att passa på när solen är uppe. Senare ska vi skjutsa hem mormor & moster till Kungsör och så blir vi nog där större delen av dagen.
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0