Lördagen

tillbringades i Kungsör där vi åt påsklunch och tårta, då vi firade mormor som fyllde 47 år då. Mätta & belåtna begav vi oss hemåt och väl hemma så startade vi grillen och grillade för första gången den här säsongen. Åh så gott det var:-) Grillspett med ris blev det. Så nu kommer vi äta grillat framöver, när vädret tillåter. Älskar grillat! Borde ju inte vara så onyttigt heller då man inte använder något fett vid tillagningen. Vi äter oftast ris till, även om vi gör strips eller potatisgratäng ibland. Har hittat ett recept på potatispaket som vi ska testa någon dag, men det får bli närmare sommaren. 

Idag ska jag plugga. Har 2 uppgifter som ska in på tisdag och jag har inte börjat än. Som vanligt, men det finns helt enkelt inte tid när man är helt ensam med lilla A och speciellt som det har varit nu med påsk och allt. Men jag vet ju att det går fort bara jag sätter igång :-) Anders & ungarna är ute på gården och leker. De var ute och lekte igår när Anders grillade och lilla A blev helt förtvivlad när han var tvungen att gå in. Snacka om att man fått ett utebarn :-) Ur&Skur kommer passa honom perfekt! Bara vädret håller i sig och det är sol och uppehåll så kommer vi kunna vara ute mycket. Inget som säger att jag inte kan plugga ute:-)

Nej nu ska jag sätta igång. Uppdaterar kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0