Less!

Jag är världens absolut hemskaste människa. Vissa dagar vill jag bara flytta till en liten trea och bo själv med mina barn. Bara rå om varandra och skita i allt vad partnerskap och allt innebär. Just nu känns det mest som en stor börda, inte som att ha någon att dela allt med, att stötta varandra och allt sånt crap! Just nu känns det bara slitigt och det känns som att det vore enklare att bo själv, att veta att jag hade ansvaret för allt där hemma och sen sköta det därefter. Jag vet att det är tröttheten och gravidhormonerna som talar. Jag upplevde samma sak när jag väntade sonen. Nu känns det dock mer komplicerat än det gjorde då, men det beror väl på att sonen faktiskt finns. Blä! säger jag bara för att känna som jag gör. Men nu är det bara 66 dagar kvar till BF, mindre än 10 veckor, men åh vad det känns långt! Visserligen känns det inte som att hon kommer att ligga där så länge, men man vet ju aldrig säkert. Dock stämde känslorna vad gällde sonen... Att jag väntade en son och att jag skulle gå över tiden. Fick ju rätt på båda. Den här gången har jag känt att det är en flicka och enligt ultraljudet ska det vara det också, så vi får se om känslan vad gäller datum stämmer också. 

Idag har jag tvättat det mesta av bebiskläderna. Det som inte hanns med slängdes i tvättkorgen då vi har tvättstugan i morgon. Har även packat en liten väska till lilla A med ombyte, pyjamas, tandkräm & tandborste samt viktigaste medicinerna. Så om det blir bråttom är det bara att ta med ryggsäcken & sonen och åka till våra vänner med honom. Tanken är att han ska vara hos mormor, men hon bor 6 mil bort så det är frågan om hon hinner ta sig hit om det går fort. Skönt att ha en back-up i varje fall. Så nu var hans väska packad. Bara min kvar. Problemet är att jag insett att jag inte har en enda amningströja! Jag har EN amningsBH som sitter skönt och som jag kan ha och den kan jag ju inte gärna packa ner... Nej får köpa nån mer när lönen kommer. I övrigt ska jag leta fram mjukisbyxor och linne, samt någon klänning så jag kan slänga ner de i väskan. Kläderna till bebis hänger ju på tork.
Mitt största problem just nu är att jag inte hittar någon bebisfilt som faller mig i smaken. Sonen fick en brunvit-randig Po.P-filt, men nu gillar jag inte alls deras filtar. Antingen en vitröd-randig eller marinvit-randig, eller så säsongens filt, men den är blå med svampar och liknande. Jättefint...Om den inte varit blå med vita prickar, ser ju ut som att det snöar och bebis kommer ju i juni. Lite somrigare vill jag allt ha. Och då kom jag att tänka på Villervallas svartturkosa med stjärnor. Den vill jag ha. Jaha, bara det att den inte fanns med på hemsidan längre. *suck* Så då fanns det bara vanliga randiga kvar, inte alls lika roligt. Men det får väl bli en sån om jag inte hittar någon annan. Den sonen hade ska jag lägga undan och spara åt honom. Har hittat en jättesöt rosa med vita prickar men tänk om de sett fel då, och det är en grabb? Nej, någorlunda neutral måste den vara... Möjligtvis att jag kan tänka mig den här, men tycker den är lite tråkig. Men den var ju inte så farligt dyr om man jämför med sonens.

Helst skulle jag vilja avvakta lite och se om det dyker upp någon med stjärnor på Tradera, men vet ju som sagt inte hur länge jag ska våga vänta. 

I morgon är tanken att vi ska träffa Anki och hennes barn och leka lite, men vi får se hur sonen är. Han har varit så trött och ledsen idag att jag misstänker att det är nån skit på gång. Men vi skulle behöva komma ut och träffa lite barn, så det vore ju bra om vi kom iväg. Och dit kan jag ta bussen utan att behöva byta, sånt gillar jag :-)

Planerna för helgen består av att vi ska packa klart väskan, städa hela lägenheten ordentligt och om vädret tillåter ut i skogen och grilla. Vi får väl se vad som blir av. Ska försöka få ordning på lilltjejens rum också...

Ska göra ett nytt försök att lägga sonen, som inte alls ville sova när jag tyckte att han skulle göra det. Men han träffade inte pappa alls igår och har dessutom sovit 2 ggr idag, så han fick väl vara uppe lite längre då. Men nu är det lite gnälligt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anki

http://www.tradera.com/Ny-moln-filt-Meandi-auktion_302564_110195454



denna gillar jag

2010-04-19 @ 17:38:46
Postat av: Anki

http://www.tradera.com/Harlig-100-37-Ekologisk-filt-fr-Villervalla-Ny-med-lapp--auktion_302564_110945451



denna ä fin oxå

2010-04-19 @ 17:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0