Köttfärssås med röda linser

Har på min Facebook-sida för flera dagar sedan utlovat ett recept på köttfärssås med röda linser, men det har inte kommit upp här på bloggen då jag haft fullt upp, haft barn som vägrat somna på kvällen och varit helt utmattad när kvällen kommit. Men här kommer det i alla fall! Kan tillägga att min son, som knappt äter ngt alls, faktiskt åt riktigt bra av det här :-) Min man och jag efterkryddade lite.

Köttfärssås med röda linser

1 st gul lök
2 st morötter
4 st champinjoner
3 st vitlöksklyftor, pressade
4-5 tomater
1/4 paprika
½ dm squash
2 msk olja
500 g köttfärs
2 tärningar grönsaksbuljong
2 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 msk italiensk salladskrydda
2 msk ketchup
3 msk chilisås
0.6 l vatten
0.75 dl torkade linser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0